Princess: un hotel de luxe compromès amb la societat

10 de desembre de 2023

Bones Pràctiques

Hotel Barcelona Princess, BCN

Un establiment d’alt standing que treballa contínuament per comprometre’s amb la comunitat, impulsant iniciatives que l’apropin al barri. Aquest és el tret diferencial de l’Hotel Barcelona Princess, establiment especialitzat en congressos a qui la seva política de responsabilitat corporativa ha convertit en un referent del sector.

La seva joia de la corona és el programa Princess 360, que té l’objectiu d’incorporar persones en risc d’exclusió social a la plantilla. Una acció que va començar com una teràpia de xoc davant dels efectes devastadors de la crisi de finals dels anys 2000 i que, avui dia, és l’orgull dels seus treballadors i treballadores.

El vincle amb el barri, signe d’identitat de l’hotel

Poc després que aquest hotel de 4 estrelles superior obrís les portes es va produir una situació paradoxal. Ubicat a Diagonal Mar, en un entorn de luxe, es trobava també a tocar de barris que, el 2008, van quedar arrasats per la recessió.

Zones que arrossegaven dificultats socials i tota la seva problemàtica, van veure com s’enfonsava el precari equilibri econòmic de moltes famílies. Mentre la degradació saltava a la vista, els turistes continuaven visitant la ciutat.

Llavors, un grup d’empreses es van reunir i van decidir que el millor que podien fer era vehicular les ofertes de feina que sorgissin al sector turístic cap als ciutadans del barri: Sant Martí, Besòs, Verneda, Sant Adrià… Es tracta d’un àmbit amb molta rotació de personal, així que les impulsores d’aquesta iniciativa van convertir un problema en una oportunitat.

Ara, el projecte ja ha donat els seus fruits: des de 2010 fins al 2022, s’han incorporat 151 persones al Princess. Això no vol dir que totes s’hagin quedat. Però per determinats perfils, ex-presos, dones que han patit maltractaments o parats de llarga durada, un lloc de feina significa quelcom que els dona confiança per seguir el seu camí.

Princess 360 és, sense cap mena de dubte, el programa de què està més orgullós el personal de l’hotel. Sobretot perquè ajuden a persones de barris propers i es tracta de veïns i veïnes que acaben formant part de l’equip. Però aquesta acció no és l’única.

El compromís de l’Hotel Princess, ve de lluny, i són molts els projectes en els quals s’ha implicat. Per exemple, per dur a terme la recollida selectiva, ja en el llunyà 2004, van decidir comptar amb Trinijove, una fundació que treballa per la inserció sociocultural de les persones amb risc d’exclusió social, amb qui van fer un contracte de prestació de serveis.

D’altra banda, l’hotel té cura en la selecció dels seus proveïdors i és sensible a les entitats que, a més de facilitar-li productes necessaris, poden fer un bé per a la societat. És el cas de la cooperativa “No em dona la gana”, també de Sant Martí, on treballen dones maltractades que confeccionen melmelades artesanes amb fruita de proximitat.

Buscant nous reptes socials

Es tracta de col·laboracions que l’hotel busca activament. Per això, impulsen activitats que enforteixin els seus lligams amb el barri. Com la neteja, dues vegades l’any, dels entorns del riu Besòs; on han arribat a recol·lectar més de 1000 quilos en una sola jornada. O la participació voluntària de l’equip de l’hotel, un dia al mes, en un menjador social proper, on reparteixen 300 menús setmanals.

El compromís del Princess amb el seu entorn ha agafat embranzida i són moltes i variades les seves iniciatives. Com la recollida de joguines per als nens i nenes, on han arribat al punt que cada infant rep el joc concret que ha demanat. O el projecte “Make a wish”, on s’esforcen per complir l’últim desig de menors amb malalties terminals; arribant a muntar un autèntic Masterchef a les cuines de l’hotel.

Tot això ha creat una atmosfera de companyonia diferent entre la plantilla de l’empresa. Són accions que uneixen i acaben convencent a tothom que, amb esforç, qualsevol idea es pot tirar endavant.

Tan sols hi ha un petit problema; que ara els costa molt trobar nous reptes. I ja estan pensant en involucrar els clients en la seva causa, amb projectes com la reducció de l’excedent alimentari dels bufets lliures. Un cercle virtuós, hotel, treballadors i clients, que suposa una magnífica oportunitat per millorar l’entorn.

Articles relacionats