Celebrar una fita empresarial o dinamitzar equips pot tenir un impacte que va més enllà dels beneficis per a l’organització. Pot esdevenir una oportunitat per deixar una empremta positiva al territori i contribuir al seu desenvolupament. Aquesta és la filosofia de Rurality Events, una empresa catalana especialitzada en esdeveniments corporatius sostenibles en micropobles, que aposta per la innovació amb ànima rural.

Un model d’esdeveniments amb propòsit

Rurality Events va néixer de la mà de Begoña Muñoz i Almudena Pedraza, dues professionals apassionades per l’organització d’esdeveniments i pel món rural. Davant la creixent despoblació de molts micropobles, van veure una oportunitat per crear experiències corporatives singulars amb valor afegit: esdeveniments que generen triple impacte positiu, social, econòmic i mediambiental.

Aquesta agència organitza trobades, convencions, jornades de team building i viatges d’incentiu en petits municipis amb menys de 1.000 habitants, com Montclar, Rajadell o Espinelves, aprofitant espais naturals, masies rehabilitades i altres entorns plens d’encant. La seva missió és ser agents del canvi cap a un món rural viu i aconseguir que cada esdeveniment esdevingui una experiència transformadora tant per a les empreses com per a les comunitats locals.

Esdeveniments sostenibles i Km 0

Cada projecte de Rurality Events es dissenya amb una visió alineada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030, els criteris d’RSC de cada organització i els principis de la Carta Mundial de Turisme Sostenible +20. Adherida al Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona, l’activitat de l’agència també s’articula al voltant de les cinc “P” del desenvolupament sostenible: Persones, Planeta, Prosperitat, Pau i Aliances (Partnership).

Rurality Events aplica criteris de responsabilitat ambiental i social en totes les fases del procés: selecció d’espais amb eficiència energètica, ús d’elements decoratius reutilitzables, minimització de residus i consum de productes locals i de temporada. També aposta decididament per donar a conèixer el patrimoni i la història dels indrets on treballa.

A més, tots els proveïdors són productors o artesans del territori, fet que impulsa l’economia local i afavoreix la preservació dels oficis tradicionals alhora que dota cada esdeveniment d’un caràcter autèntic i emotiu. Des de tallers de cistelleria o pedra seca fins a experiències gastronòmiques amb productes ecològics, cada detall revalora la cultura rural i dona visibilitat a les persones que la mantenen viva.

Impacte positiu per a empreses i micropobles

Els beneficis d’aquest model d’esdeveniments són múltiples. Per a les empreses, representen una nova manera d’entendre la responsabilitat social corporativa (RSC), ja que combinen cohesió d’equip, benestar i compromís amb el territori. Els participants viuen una experiència única i a mida, allunyada del turisme massiu i centrada en la connexió humana i amb la natura.

Per als micropobles, aquests esdeveniments suposen una font d’activació econòmica i cultural: atrauen visitants, donen visibilitat al patrimoni, desestacionalitzen l’activitat turística, impulsen la innovació i reforcen la identitat local. En definitiva, contribueixen a mantenir viva la vida rural, generant noves oportunitats per a comunitats sovint oblidades.

Experiències que transformen

Rurality Events ha desenvolupat nombroses propostes que combinen creativitat, sostenibilitat i emoció. Entre elles, destaquen accions solidàries com “Huerting”, on els equips col·laboren amb el projecte social agrícola La Tavella; reptes corporatius com el “Top 50 Method”, amb activitats de connexió i cooperació en plena natura; o retirs estratègics per a lideratge, amb allotjaments exclusius, gastronomia de proximitat i experiències sensorials lligades a l’entorn. També organitzen jornades d’equip plenes d’humor i cultura popular, que recreen l’esperit d’una autèntica festa major de poble.

Totes aquestes iniciatives comparteixen un mateix objectiu: convertir els esdeveniments corporatius en motors de canvi, capaços d’aportar valor tant a les empreses com als micropobles. Experiències amb sentit humà, autèntic i compromès, que deixen una empremta positiva i duradora.