El programa Sustainable Tourism del Consorci de Turisme de Barcelona ha celebrat una nova edició, i ja és la vuitena, dels seus premis a les bones pràctiques, que busquen reconèixer l'esforç i la dedicació en l'àmbit de la sostenibilitat de les empreses del sector turístic.
El certamen consta de quatre categories. En la de sostenibilitat social, ha guanyat l’Hotel Palace Barcelona per la seva col·laboració amb xarxes contra el càncer, mentre que el conjunt medieval Món Sant Benet ha estat guardonat a la categoria de sostenibilitat ambiental per la seva defensa sostenible del patrimoni. Per la seva banda, l'empresa Del Peix al Plat, un projecte de preservació de la tradició pesquera de Barcelona, s'ha endut el premi en la categoria de sostenibilitat del patrimoni cultural, natural i de les tradicions. Per acabar, el projecte Estiu sense barreres, del Parc d'atraccions del Tibidabo, ha estat reconegut en la categoria d'accessibilitat.
La convocatòria està organitzada pel Comitè del programa Sustainable Tourism, una iniciativa del Consorci de Turisme de Barcelona que agrupa una sèrie d’establiments i serveis turístics compromesos amb l'accessibilitat i la sostenibilitat ambiental, cultural, social i econòmica, i que permeten gaudir de la ciutat d'una manera més responsable.
Business With Social Value, empreses amb valors
El lliurament dels Premis Barcelona Sustainable Tourism a les Bones Pràctiques es va fer en el marc de l'esdeveniment Business With Social Value (BWSV), que va tenir lloc el 31 de maig a l'Hotel Alimara de Barcelona. La jornada, que enguany celebrava la seva tretzena edició, té com a objectiu promoure la inclusió de productes i serveis de proveïdors socials i sostenibles, en empreses, organismes i institucions. Des de 2016, el BWSV també integra l’oferta del Social & Sustainable Tourism, un espai de networking i aprenentatge per als negocis que aposten pel turisme sostenible.
Al llarg de la jornada es van combinar diverses xerrades, testimonis i taules rodones, on les persones assistents van poder actualitzar coneixements i trobar noves oportunitats de negoci.
El Business With Social Value es realitza en col·laboració amb el Consorci de Turisme de Barcelona i les federacions d’entitats que treballen a favor de les persones amb discapacitat o amb risc d’exclusió social. L’esdeveniment compta amb el patrocini de l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació La Caixa, la Fundación Once, la Diputació de Barcelona i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
El Business With Social Value i els Premis Barcelona Sustainable Tourism posen de manifest el compromís de les empreses amb la sostenibilitat i la inclusió social, promovent pràctiques empresarials responsables i contribuint al desenvolupament d'un turisme més sostenible i accessible.