La ciutat i les comarques de Barcelona han estat presents a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) sota la marca ‘Destinació Barcelona’. L’estand conjunt entre l’Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona ha convidat a conèixer les experiències que ofereix la destinació, combinant l'atractiu urbà de la ciutat amb els paisatges de platges, muntanyes, ciutats i pobles de la província.
La fira, que ha tingut lloc del 22 al 26 de gener a Madrid, ha servit per presentar el lema “This is Barcelona, tota una experiència” que, acompanyat d’un nou programa d’accions, busca oferir una visió menys estereotipada i més diversa de la destinació, potenciant descobrir aspectes poc coneguts però essencials en la configuració de la personalitat de Barcelona. Amb un disseny disruptiu, l’estand ha buscat reforçar aquest relat a través de petites històries i reflexions de la ciutadania. La projecció de vídeos junt amb una instal·lació sonora han creat una experiència immersiva que convidava a descobrir un nou relat de Barcelona de la mà de veïns i veïnes que guien el visitant pels carrers, mercats, museus o parcs naturals, entre d’altres, que formen part del seu dia a dia. L’objectiu ha estat posar èmfasi en valors com la tradició, la singularitat I l’autenticitat, posant especial èmfasi en la gastronomia, l’enoturisme, la cultura, els esports i el benestar.
La inauguració de l’estand, el passat 22 de gener, va comptar amb la presència de la segona tinenta d’alcaldia, Maria Eugènia Gay; el president del Consorci Turisme de Barcelona, Jordi Clos; i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret. Maria Eugènia Gay va destacar el lideratge de Barcelona com a destinació de congressos, així com el seu potencial cultural, protagonista de l’estratègia turística per la ciutat aquest 2025. La segona tinenta d’alcaldia també va subratllar la “gestió del fenomen turístic amb valentia i sensibilitat, situant la sostenibilitat com a pilar estratègic”.
En aquest sentit, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, va reafirmar el compromís amb un turisme amb valors, que tingui en compte la sostenibilitat econòmica, ambiental i social, i va recordar la necessitat de “desconcentrar, diversificar i descentralitzar” l'oferta més enllà de la ciutat per afavorir la redistribució de l'impacte positiu de les visites i evitar la massificació. En els últims anys, la província ha progressat en la desestacionalització de l'arribada de turistes, que cada cop troben més atractius al llarg de tot l'any gràcies a l’àmplia oferta en àmbits com el turisme enogastronòmic o del benestar.