Barcelona reforça el turisme de proximitat en una edició del B-Travel centrada en la sostenibilitat

30 d' abril de 2025
Barcelona reforça el turisme de proximitat en una edició del B-Travel centrada en la sostenibilitat

La sostenibilitat i la desestacionalització han estat dos punts clau del B-Travel 2025, el Saló de Turisme de Fira de Barcelona, que se celebra cada any amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ajuntament de Barcelona. La seva directora, Marta Serra, ha afirmat que “enguany hem potenciat la sostenibilitat amb mesures concretes en el saló i amb diverses jornades en aquest àmbit, com les Jornades B-Smart Travel on es donà a conèixer el Decàleg del Viatger Responsable. Es tracta d’una guia realitzada amb la col·laboració de Biosphere i el suport de la Diputació de Barcelona que té com a objectiu fomentar un comportament responsable amb l’entorn quan es viatja.

L’edició, que ha superat els 25.000 assistents, ha comptat amb més de 120 expositors directes i 600 indirectes. Les destinacions internacionals han estat representades per 40 agències de viatges, amb Pyrénées Audoises, Nàpols i Madeira presents a la fira per primer cop. Pel que fa a l’oferta local, hi han participat representants de les quatre províncies catalanes, incloent-hi Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

Turisme local i cultural amb Turisme de Barcelona i la Diputació

Turisme de Barcelona ha aprofitat l’ocasió per presentar el lema “Descobreix la nova Barcelona de sempre”, que busca connectar amb el públic local per convertir-lo en prescriptor i enfortir l’orgull de ciutat. En aquesta línia, el consorci ha donat a conèixer els primers productes adreçats específicament a la ciutadania de Barcelona i Catalunya, com la Barcelona Card, que dona accés gratuït a 28 museus i ofereix descomptes en 45 espais culturals, o el Barcelona Bus Turístic, amb dues rutes per descobrir el patrimoni de la ciutat. Durant els dies de la fira, aquests productes s'han pogut adquirir amb un descompte especial del 50%.

Com a part d’aquesta estratègia, l’estand de Turisme de Barcelona també ha donat cabuda a la nova marca Barcelona Art Season, amb un recull de les principals exposicions de l’agenda cultural de la ciutat, com les mostres de Zurbarán al MNAC o Sean Scully a La Pedrera.

Per la seva banda, la Diputació de Barcelona ha presentat la campanya “Sense anar més lluny”, pensada per posicionar les comarques de Barcelona com a destinació de proximitat, promocionar el turisme de qualitat, responsable i sostenible, i impulsar la marca Barcelona és molt més. L’espot, amb una estètica cinematogràfica i emotiva, s’ha rodat en diversos indrets emblemàtics de la província com Mataró, Alella, Mura o Sant Jaume de Frontanyà, representant les marques turístiques de la província: Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona.

Adreçada especialment al públic sènior, la campanya convida a gaudir d’experiències culturals, gastronòmiques i naturals autèntiques i properes. El llançament va començar a finals de març a les xarxes socials i als canals de RENFE, i es desplegarà a mitjans de comunicació a partir del juny.

Gastronomia i trobades professionals, protagonistes de l’edició

La gastronomia ha tingut un paper destacat en aquesta edició del B-Travel, ja que enguany Catalunya ha estat reconeguda com a Regió Mundial de la Gastronomia. El B-Delicious Fest ha estat un dels espais més concorreguts, on el públic ha pogut tastar fins a 18 plats representatius del territori català, com l’arròs del Delta de l’Ebre, la vedella dels Pirineus o la gamba de Vilanova. També s’hi ha ofert una mostra gastronòmica amb productes de la resta de l’Estat i d’altres països del món.

A més de ser un punt de trobada per al públic viatger, B-Travel també acull una àmplia agenda d’activitats adreçades als professionals del sector. Barcelona Activa hi ha organitzat diversos espais de Job Marketplace, pensats per afavorir el networking i facilitar la recerca de feina en el sector.

Paral·lelament, s’ha celebrat una nova edició de l’ACAVe Travel Market, un workshop promogut per l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe), on més de 100 agents de viatges han conegut de primera mà les propostes turístiques de diferents destinacions participants a la fira.