Biosphere és considerada la millor eina de certificació de sostenibilitat

La certificació Biosphere és considerada la millor eina de certificació de sostenibilitat, segons es reflecteix a l’informe “Recomanacions sobre eines i certificacions per a una investigació en profunditat”, elaborat la Universitat de Sherbrooke, Canadà, en col·laboració amb Tourisme Durable Quebec

La certificació que ha quedat en primer lloc, amb una puntuació del 100%, és la certificació Biosphere també desenvolupada per l’ITR (Instituto de Turismo Responsable), ja que, segons l’informe, “aquesta certificació és molt particular quant a la gestió i compleix tots els criteris de sostenibilitat que es van formular a la investigació”. Dins dels punts positius de l’informe sobre la metodologia Biosphere, se’n destaca la capacitat d’adaptació i versatilitat, que permet que qualsevol empresa en l’àmbit del turisme la pugui fer servir (allotjaments, serveis de transport, restauració, etc.), a més de ser reconeguda a nivell internacional.

En paraules de Turisme Durable Québec: «Aquest estudi, realitzat en col·laboració amb la Universitat de Sherbrooke, al Quebec, és un primer pas per ajudar les empreses i destinacions turístiques a veure amb més claredat les múltiples eines i certificacions en turisme sostenible que es ofereixen per a la seva transició sostenible. Creiem que els valors de credibilitat (procés i auditoria externa), facilitat d’ús i accessibilitat (idiomes, cost) són la base de l’èxit de la transició i aquest estudi ens dóna indicacions precises sobre això.” – Sandra Gauthier, presidenta de Tourisme Durable Québec.

En el marc del conveni de col·laboració entre l’Instituto de Turismo Responsable (ITR) -propietari de la marca Biosphere-, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, el distintiu Biosphere Committed Entity del programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere evolucionarà cap al segell de Certificació Biosphere Sustainable Lifestyle a partir de gener de 2022. Aquesta certificació permet la millora i posicionament, donant visibilitat (tant a nivell nacional com internacional), així com també identifica  més fàcilment una empresa o entitat que treballa en base a un model de turisme sostenible.

Informe Universitat de Sherbrooke