El Gremi d'Hotels de Barcelona ha posat en marxa diferents iniciatives perquè els seus associats contribueixin a combatre la sequera. És per això que ha distribuït entre els establiments hotelers materials de conscienciació addicionals dirigits als seus clients per promoure el consum sostenible d'aigua.
Es tracta d’un projecte que se suma a les diferents accions de sensibilització particulars que els hotels posen en marxa, i forma part de la campanya "STOP. L'aigua és un bé escàs, ajuda'ns a preservar-la" que l'entitat duu a terme en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.
Així, el Gremi d'Hotels ha repartit fins a 55.000 panells per incorporar a les habitacions i als espais comuns dels hotels, amb les seves corresponents versions digitals, on es mostren dades concretes sobre el consum d’aigua durant les accions quotidianes al bany i es recomanen accions per aconseguir un estalvi efectiu d’aigua.
Certificació i sequera
D’altra banda, cal recordar que bona part dels hotels barcelonins compten amb el segell Biosphere, que garanteix la sostenibilitat de les seves activitats. Això implica un compromís amb un mínim de tres accions de millora anuals.
En són exemples el reciclatge d’aigües grises pel reg de parcs i jardins i l’ús de gespa artificial o la instal·lació de sistemes estalviadors i el monitoratge diari per limitar el consum hídric, a més d’incloure torres de refrigeració amb circuit secundari tancat i adequar les piscines amb sistemes de recirculació de l’aigua.
Algunes accions destacables en el marc actual de la sequera són les que ha dut a terme, per exemple, l’Hotel Alimara, que ha obtingut el nou segell Biosphere després del canvi de vegetació natural per artificial. O també l’hotel Hilton Diagonal Barcelona, certificat també després d’introduir l’aigua salada en comptes de clorada en la seva piscina.
D’altres, com el Hostel St. Christopher’s Inn Barcelona, amb Biosphere han vist reconegut el seu esforç per recuperar i depurar aigües grises, provinents principalment de dutxes i lavabos, per reaprofitar-les per tasques de neteja i cisternes dels banys.
Destaca també la iniciativa ‘4 minuts challenge’ dels hotels Yurbban, un repte perquè els clients escurcin la durada de les seves dutxes, dada que és rellevant si tenim en compte que cada minut de dutxa equival a una despesa d’uns vint litres d’aigua.
Aquestes són algunes de les iniciatives que el sector hoteler barceloní està promovent per a fer front a període actual de sequera que mostren el compromís del sector turístic amb la sostenibilitat.