La directora de l'Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, a la fira IBTM. Imatge d'Empresa i Treball, Generalitat de Catalunya.
En les últimes setmanes el Govern de la Generalitat ha anunciat dues noves línies de subvencions per a diversos àmbits del sector turístic. Per una banda, s’han aprovat les bases reguladores dels ajuts de mínims destinats a fomentar i protegir la gastronomia catalana. Aquestes ajudes tenen com a objectiu donar suport a projectes que valoritzin i visibilitzin els productes i plats catalans, així com a iniciatives que potenciïn el talent emprenedor, o promoguin la importància de la gastronomia tradicional catalana en la identitat alimentària del país, entre d’altres. Emmarcades en el Pla Estratègic de l'Alimentació de Catalunya (PEAC), estan obertes a empreses i entitats tant privades com públiques dels sectors de la gastronomia i la restauració.
Els ajuts s'articulen en vuit línies, cada una destinada a un tipus de projecte diferent i amb unes particularitats pròpies, com la quantia a percebre o les possibles persones beneficiàries. Entre les actuacions subvencionables s’hi troben aquelles que s’adscriguin a les iniciatives “12 mesos - 12 paisatges gastronòmics” i “Productes herois del rebost del patrimoni gastronòmic”, impulsades pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació dins de la celebració de la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025. Les bases es poden consultar en aquest enllaç.
Al seu torn l'Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Treball ha presentat un nou programa per a pimes i empreses emergents que desenvolupin solucions innovadores orientades a la sostenibilitat, la inclusió i la resiliència en el sector del turisme de reunions.
Es tracta d’un programa d’acceleració que beneficiarà a més de 80 projectes europeus, 15 dels quals seran catalans, seleccionats entre les sol·licituds rebudes. Les empreses escollides podran obtenir fins a 30.000 € de finançament, a més de l’oportunitat de participar en sessions formatives, rebre assessorament estratègic per part d’experts del sector, i guanyar visibilitat a escala local i global.
Les empreses interessades poden presentar les seves sol·licituds en línia a partir de la primera setmana de desembre i durant dos mesos. Més informació aquí.