Yurbban: l’hotel que sensibilitza als clients sobre la sequera

24 de gener de 2024

Ecoexperiències

Yurbban: l’hotel que sensibilitza als clients sobre la sequera

Un hotel boutique on pots gaudir de destil·lats únics des de la seva terrassa amb vistes a la ciutat mentre, per què no, estalvies aigua durant les teves dutxes.

Un concepte que, de tan senzill, és trencador. Aquests és l’aposta pel medi ambient que han fet els responsables dels Hotels Yurbban a Barcelona en els seus tres establiments del centre de la ciutat: Trafalgar, Passatge i Rambles.

Es tracta d’una acció que van impulsar l’abril del 2023 i que, enguany, a causa de la situació d’escassetat d’aigua que vivim, s’ha convertit en un tema d’absoluta actualitat.

La iniciativa rep el nom de “4 minuts challenge” i, com el seu nom indica, és un repte perquè els clients provin de fer la seva dutxa diària en aquest període de temps. Una dada que és realment rellevant, tenint en compte que, cada minut que passem remullant-nos, equival a una despesa d’aigua de 20 litres.

Si fem comptes, l’estalvi hídric és enorme. Tot això sorgeix d’una primera recomanació de l’Organització Mundial de la Salut que va començar en 20 minuts i, posteriorment, es va escurçar a la meitat: 10 minuts. Un canvi que, d’entrada ja suposava deixar de gastar 100 litres d’aigua diaris.

Al Yurbban van anar més enllà. I van proposar el desafiament de rebaixar la marca fins als 4 minuts. És a dir; volien assolir els 80 litres per dutxa. Una quantitat que, els responsables de la iniciativa, consideraven més que suficient per a la higiene diària.

Una idea genial

Per dur-la a terme, van idear una estratègia simple i efectiva. Posar a disposició dels clients un petit rellotge de sorra a les habitacions de l’hotel. Un gest amb un cost molt baix que va tenir una repercussió immediata.

La rebuda per part de la clientela ha estat molt diversa. Des del “jo pago uns diners i em dutxo el temps que em dona la gana”, a persones per a qui aquesta proposta ha suposat un punt d’inflexió. Sensibilitats dispars que posen al descobert que hi ha molts punts de vista diferents quant a la protecció del medi ambient.

L’hotel deixa clar que aquesta diversitat de reaccions queda fora del seu abast. Així, insisteixen que es tracta d’una iniciativa de conscienciació amable, amb què conviden els clients, d’una manera gens agressiva, a dur a terme una petita acció en favor de la sostenibilitat.

Una sensibilització que, en aquests moments és molt necessària, tenint en compte que l’emergència per sequera es va activar a finals de gener de 2024.

És tan sols un primer pas, un petit granet de sorra davant d’aquesta situació. I és que, com a hotelers, se senten responsables del consum d’aigua del seu negoci.

Per això apel·len no només al compromís dels hostes, sinó també al dels seus empleats i empleades. A qui involucren també en accions de conscienciació; insistint-los en el fet que, durant les seves activitats diàries, siguin de neteja o restauració, intentin tancar l’aixeta quan l’aigua no sigui absolutament necessària.

Un exemple de com els diversos agents que participen en un establiment s’impliquen davant d’una situació que afecta a tothom. Per què es pot continuar gaudint de l’oci mentre es vetlla també per protegir el medi ambient.

Encara queda molt per fer, reconeixen els responsables de Yurbban, però ells estan convençuts que, amb iniciatives originals i atractives, es poden aconseguir grans coses.